PROJEKTI PRODUŽENOG BORAVKA
LIKOVNA ČAROLIJA POD VEDRIM NEBOM U GRANEŠINI
U Osnovnoj školi Granešina održana je završna izložba likovnih radova učenika produženog boravka 1.a, 1.b i 1.d razreda, povodom sudjelovanja u projektu „U svijetu likovnih umjetnika 7“. Izložba je bila popraćena veselim dječjim glasovima, sunčanim vremenom i zvucima glazbe koji su stvarali pravu umjetničku atmosferu na otvorenom. Tijekom školske godine mali su umjetnici stvarali nadahnuti velikanima likovne umjetnosti.
UMJETNOST KAO ALAT ZA UČENJE I IZRAŽAVANJE
Projekt koji se provodi u brojnim hrvatskim školama djeci nije donio samo znanje – bio je i izvor radosti, suradnje i kreativne slobode. Cilj mu je približiti djecu umjetnosti na način koji potiče njihovu maštu, izražavanje i razvoj osobnih vještina.
Nositeljice projekta, učiteljice Nevenka Dimač i Sandra Vuk, već sedam godina potiču tisuće djece na likovno stvaranje nadahnuto djelima slavnih umjetnika poput Picassa, Mondriana, Kandinskog i drugih.
LIKOVNI ODGOJ KAO TEMELJ EMOCIONALNOG RAZVOJA
Kroz likovnu umjetnost djeca razvijaju sposobnost promatranja, izražavanja i razumijevanja sebe i drugih. U nižim razredima osnovne škole, likovno izražavanje postaje prostor za rast, empatiju i razvijanje samopouzdanja.
ŠKOLA KAO GALERIJA IZNENAĐENJA
Jedna od najzabavnijih aktivnosti bila je crtanje ispod klupa – baš kao što je Michelangelo slikao strop Sikstinske kapele! Djeca su se uživjela u uloge velikih umjetnika, a njihovo oduševljenje bilo je zarazno. Nasmijana lica, veseli uzvici i zvuci glazbe koji su dopirali iz zvučnika ispunili su školsko dvorište, pretvorivši ga u mali umjetnički festival.
Učenici su se dodatno zabavljali u igri Twister, slaganju Van Goghovih slika kao puzzli, izradi Picassovih lica, te u kvizu znanja “Pitalica”. Svaka aktivnost poticala je razmišljanje, kreativnost, suradnju, maštu i znatiželju.
Rekviziti poput Fridinih cvjetnih vijenaca, Van Goghovih šešira i Dalíjevih brkova dodali su posebnu, interaktivnu notu. Djeca su s ponosom pozirala, pretvarajući se na trenutak u slavne umjetnike – i bilježila trenutke zabavnom fotografijom.
DVIJE UČITELJICE KOJE PRETVARAJU IDEJE U DJELA
Projekt u Granešini vodile su učiteljice Zvonimira Biondić i Marija Brblić, s puno entuzijazma i međusobne potpore.
„Djecu smo pratili u njihovim idejama i poticali ih da vjeruju u vlastitu kreativnost te da nikada ne odustanu.“ – Zvonimira Biondić
„Kao tim smo se nadopunjavale i pretvorile čitavu godinu u pravo umjetničko putovanje.“ – Marija Brblić
MALI UMJETNICI, VELIKA POSTIGNUĆA
Učenici su s veseljem prihvaćali sve zadatke, istražujući nove stilove, boje i oblike. Osim likovnog znanja, razvijali su i strpljenje, timski duh i izražavanje emocija.
„Naučila sam da slika može pričati priču bez riječi.“ – Mara, 1.b
„Svidjelo mi se kada smo slikali kao umjetnici. Vidjeli smo da ništa ne ide odmah i da za jedno djelo treba puno truda. “ – Borna, 1.a
RODITELJI DIRNUTI DJEČJOM PREDANOŠĆU
Završna izložba pretvorila je školski prostor u pravu interaktivnu galeriju, koju su roditelji s oduševljenjem razgledavali.
„Vidjeti dijete kako s ponosom pokazuje svoj rad – to je neprocjenjivo.“ – roditelj iz 1.d
„Sjajno je što uče kroz igru i umjetnost, to im ostaje cijeli život.“ – baka učenika
IZLOŽBA KAO VRHUNAC GODINE I POČETAK NEČEG NOVOG
Izložba je zaokružila jednu bogatu školsku godinu, a istovremeno najavila još više kreativnih projekata. Učiteljice već pripremaju nove ideje i suradnje koje će dodatno obogatiti iskustva učenika.
„Presretne smo što smo imale priliku gledati ih kako rastu kroz umjetnost. Naša djeca su nevjerojatna – inspiriraju nas svakim danom. Već osmišljavamo nove izazove i suradnje, jer ovo što radimo s njima nije samo posao, to je naša ljubav.“ – učiteljice Biondić i Brblić
TRAGOVI BOJA OSTAJU
Kako ljeto kuca na vrata, likovni radovi ostaju kao svijetla uspomena na djetinjstvo ispunjeno maštom, smijehom i zajedništvom. Projekt „U svijetu likovnih umjetnika 7“ još jednom je dokazao da škola može biti prostor u kojem umjetnost ne živi samo na zidovima – već i u dječjim srcima.
Projekt “Navijamo bez nasilja” smo odradili kroz ovu nastavnu godinu u produženom boravku 2.b razreda. Poticali smo pozitivno ponašanje među učenicima kroz sport i igru. Projekt je poticao djecu da prepoznaju i odbacuju nasilje, ističući kako zajedništvo i razumijevanje mogu stvoriti poticajno okruženje za sve. Zajedno smo radili na jačanju samopouzdanja i razvijanju emocionalnih vještina, što je doprinijelo boljem razumijevanju i prihvaćanju različitosti među vršnjacima.
Projekt Produženog boravka 2.b razreda “Razredna naprtnjača” uspješno je priveden kraju!
Tijekom nekoliko tjedana, naprtnjača je putovala od obitelji do obitelji, a u njoj su se nalazile:
- knjiga bajki za učenike
- knjiga “Dječji mozak objašnjen roditeljima”
- bilježnica za doživljaje
- razredni ljubimac Žućo ili Pahuljica
Zajednički zadatak bio je – čitati, zapisivati dojmove i brinuti o plišanom prijatelju.
Na kraju smo sve uspomene spojili u šareni plakat pun dječjih misli i crteža.
Cilj? Potaknuti djecu (i roditelje) na više zajedničkog čitanja, a u tome smo itekako uspjeli!
Projekt Produženog boravka 2.b razreda “Slušamo klasiku” bio je zabavno putovanje u svijet klasične glazbe! Istraživali smo zanimljive činjenice o poznatim skladateljima poput Mozarta, Beethovena, Vivaldija, Verdija, Puccinija i Bizeta. Naučili smo o njihovom životu, posebnostima njihovih djela i kako su stvorili glazbu koja se i danas sluša i voli. Učili smo kroz slušanje njihovih najpoznatijih skladbi, a imali smo i priliku razgovarati o tome što nas je najviše fasciniralo. Cilj ovog projekta bio je da zavolimo klasičnu glazbu kroz zanimljive priče i glazbene trenutke!